Arqueoloxía outsider e o cromatismo da vida

Para quen non o coñeza, André Pena Graña é un arqueólogo especial. Nós o coñecemos unicamente a través da súa obra, das súas publicacións, mais consideramos que o xeito de escribir de cada quen, aínda en publicacións científicas, o define.

Podes estar dacordo coas súas teses ou non, pero algo é certo, André é un grande. Os seus textos, están escritos con lucidez e fanse entretidos pese á súa densidade e á cantidade de información que aporta. Un tipo que dá mil voltas para chegar onde quere chegar, que fala de todo ao falar de algo.

Nun país n0 que o mundo académico está inzado de teses-catálogo e clasificacións tipolóxicas, a imaxinación, máis que un ben escaso é un ben en perigo de extinción. De aí que sexa tan necesaria a existencia destes “arqueólogos outsiders” coma o André que pensen, interpreten, imaxinen, asocien e se atrevan.

Na arqueoloxía e en moitos campos da vida, o hetrodoxo, o liminar, o que se opón ao oficial, é o que aporta visión ás cousas, o que colorea un pouco o gris das nosas rosalianas existencias. Como as ilustracións que Tito Concheiro fai dos lugares que escava fronte aos habituais planos arqueolóxicos.

André Pena Graña, dende o Concello de Narón é un incansábel traballador e vén de organizar un congreso de Estudos Celtas que resulta sorprendente nun concello “pequeno”. Tres días de relatorios, con expertos de múltiples países, con tradución simultánea, en fin, algo con moi boa pinta. O mellor de todo é o prezo: 60 euros a tarifa normal mais só 20 para parados, estudantes e bolseiros. Aquí tendes a información do congreso.

Por certo, que falando de congresos, estivemos esta fin de semana de paseo por Boiro e pasamos por algún relatorio do V Encontro Arqueolóxico do Barbanza. Do que vimos, o mellor, Tito Concheiro, falando de Baroña. Coa súa peculiar oratoria e deixando caer que a salvagarda de Baroña non pasa tanto pola construción dun Centro de Interpretación senón pola Arqueoloxía Social, esa que se practicou hai un tempo en Neixón. Por vincular á xente de Porto do Son con Baroña. Como el fai todos os anos na Cruz do Castro, en Cotobade. A arqueoloxía cromática de Tito no medio dun ambiente recto e oficial. De abrazos con políticos.

Dos Encontros desta fin de semana, só tres pregunteas:

1-Por que nos V Encontros Arqueolóxicos do Barbanza non se falou do Barbanza? Sobre todo tendo en conta que vén de escavarse parte dunha necrópole en Rianxo.

2-Por que un técnico de Patrimonio dá unha charla en castelán falando da salvagarda do noso patrimonio? A nosa lingua non é patrimonio e non hai que protexela?

3- Por que facer unha ampliación no Centro Arqueolóxico do Barbanza  (levando por diante un foxo, destrozando o lugar da romaría e creando un cisma cos veciños) poñendo a excusa de crear un espazo para unha vez ao ano celebrar os Encontros Arqueolóxicos do Barbanza? Esta edición celebrouse no Auditorio do Parque da Cachada sen problema, é un espazo do máis axeitado. Duplicar infraestruturas en tempos de crise.

Advertisements

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s

%d bloggers like this: